Dom dziecka dla dzieci z Ukrainy powstanie w Jastrowiu. To druga taka inicjatywa w regionie. Wcześniej podobny pomysł zrealizowali wolontariusze z Szamocina.
Budynek dawnego domu dziecka w Jastrowiu stał pusty od dwóch lat. Starostwo powiatowe wystawiło go na sprzedaż. Kupców jednak nie było. Teraz, podczas wojny za naszą wschodnią granicą narodził się pomysł na zagospodarowanie obiektu.
– W związku z wojną na Ukrainie chcemy ten budynek przeznaczyć na utworzenie domu dziecka dla dzieci z Ukrainy. Budynek praktycznie jest w dobrym stanie - tłumaczy Ryszard Goławski, starosta złotowski.
Wystarczy uruchomić ogrzewanie i odświeżyć ściany. Pierwsi wolontariusze już zgłaszają się do pracy i deklarują pomoc w przygotowaniu budynku na przyjęcie dzieci. Jedna z warszawskich fundacji chce kupić potrzebne meble. Sprzęt AGD dostarczy firma Amica. Pomocną dłoń wyciągnęli także wolontariusze z Szamocina, gdzie w tydzień udało się przygotować podobne miejsce dla sierot z Ukrainy.
– Mój szwagier, który był w tym domu dziecka wraz z moją żoną udostępnili post, że jest taka akcja w Jastrowiu. Nie czekałem ani chwili, ponieważ chciałem podzielić się doświadczeniem. Przez te 14 dni nauczyliśmy się wiele. Mamy również pewne zasoby, których nie potrafimy już wykorzystać w samym Szamocinie- mówi Arkadiusz Dubert, wolontariusz z Szamocina.
Z Szamocina do Jastrowia trafią biurka, komputery, monitory czy zasłony. Póki co nie wiadomo, ile osób trafi do nowego domu dziecka w Jastrowiu. Prawdopodobnie będzie to około 50 osób.
Witamy! Stosujemy pliki cookie w celu zapewnienia prawidłowego funkcjonowania serwisu. Możemy również wykorzystywać pliki cookie własne oraz naszych partnerów w celach analitycznych i marketingowych, w szczególności dopasowania treści reklamowych do Twoich preferencji. Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookie wymaga zgody, którą możesz wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli chcesz dostosować swoje zgody dla nas i naszych partnerów, kliknij „Zarządzaj cookies”. Wyrażoną zgodę możesz wycofać w każdym momencie, zmieniając wybrane ustawienia.
Zobacz więcej
Twoja prywatność
Poniżej możesz zmienić ustawienia plików cookies naszych i naszych partnerów. Korzystanie przez nas z plików cookie analitycznych oraz marketingowych wymaga Twojej zgody. W ramach cookies marketingowych wydzieliliśmy kategorię plików cookie związanych z wyświetlaniem reklam w związku z korzystaniem ze stron internetowych (reklamowe pliki cookie) oraz plików cookie pozwalających na docieranie do Ciebie ze spersonalizowaną reklamą w portalach społecznościowych (pliki cookie mediów społecznościowych). Więcej informacji o poszczególnych kategoriach plików cookie, które stosujemy w serwisie, znajdziesz poniżej.
Jeżeli chcesz zaakceptować wszystkie pliki cookie, kliknij „Zaakceptuj wszystkie”. Jeżeli natomiast chcesz, żebyśmy stosowali tylko niezbędne pliki cookie, kliknij „Zapisz ustawienia i zamknij”. Aby zmieniać preferencje plików cookie, przesuń suwak przy wybranej kategorii. Masz prawo do wglądu w swoje ustawienia oraz do ich zmiany w dowolnym czasie.
W celu zarzadzania cookies szukaj w stopce "Ustawienia cookies".
Zarządzaj plikami cookies
Niezbędne pliki cookies
Niezbędne pliki cookie czynią stronę użyteczną włączając podstawowe funkcje,
takie jak nawigacja po stronie i dostęp do zabezpieczonych obszarów strony.
Strona internetowa nie może działać prawidłowo bez tych plików cookie.
Preferencyjne pliki cookies
Pliki cookie dotyczące preferencji umożliwiają stronie internetowej
zapamiętanie informacji, które zmieniają sposób zachowania lub wygląd strony internetowej,
np. preferowany język lub region, w którym się znajdujesz.
Statystyczne pliki cookies
Statystyczne pliki cookie pomagają właścicielom witryn zrozumieć, w jaki sposób
odwiedzający wchodzą w interakcję ze stronami internetowymi, zbierając i zgłaszając informacje anonimowo.
Dzięki tym anonimowym informacjom możemy polepszać jej wygląd i funkcjonalność.
Marketingowe pliki cookies
Marketingowe pliki cookie służą do śledzenia odwiedzających na stronach
internetowych. Intencją jest wyświetlanie reklam, które są odpowiednie i angażujące dla indywidualnego
użytkownika, a tym samym bardziej wartościowe dla wydawców i reklamodawców zewnętrznych.
Dzięki temu zobaczysz tylko te reklamy, które spełniają Twoje oczekiwania
Komentarze