– Najczęściej jest to schemat powtarzalny. Zostaje przejęte konto na Facebooku, na którym oszuści rozsyłają wiadomości odnośnie potrzeby wykonania szybkiego przelewu. No i niestety staje się tak, że osoby są łatwowierne i dokonują takich szybkich przelewów, nie weryfikujących tak naprawdę tych wiadomości, czy jest faktyczna potrzeba pieniędzy – tłumaczy asp. Damian Pachuc, rzecznik prasowy
złotowskiej policji.
W ten sposób mieszkanka Złotowa straciła 3 tysiące złotych. Zrobiła dwa przelewy za pomocą blika. Takich oszukanych osób jest więcej. Ofiary cyberprzestępców straciły blisko 70 tysięcy złotych. Dlatego policjanci apelują, by szczególnie teraz, w szale świątecznych zakupów zachować ostrożność. Bądźmy bardzo czujni na jakiekolwiek próby uzyskiwania naszych haseł do różnego rodzaju kont, od tych w mediach społecznościowych po bankowe. Zwróćmy również uwagę na logowanie się na internetowych stronach, które mogą wzbudzić nasze wątpliwości.
Komentarze