– Trzeba przede wszystkim rozpocząć od tego, aby zinwentaryzować sytuację zastaną, a więc stwierdzić jakie tam mamy obiekty, jaki jest stan infrastruktury. Następnie należy przeprowadzić analizę potencjalnego ruchu. Należy też zbadać w przypadku tej linii jaki powinien być przebieg tej linii - mówi Robert Pilarczyk, dyr. Departamentu Transportu UMWW.
Bo to wcale nie jest takie oczywiste, choć od początku była mowa o przebiegu Czarnków – Rogoźno – Wągrowiec. Teraz brana jest także pod uwagę trasa z Rogoźna prosto do Poznania. Ważnym elementem tego studium jest oszacowanie realnych kosztów budowy linii, te szacunkowe mówią, że może być to 400 mln zł. A cena samego studium to 1,5 do 2 mln zł. Przeprowadzone będą także ankiety wśród mieszkańców, by zbadać skalę zainteresowania transportem kolejowym. Jeżeli dojdzie do rewitalizacji linii, to pierwszy pociąg przejedzie nią na przełomie 2028 i 2029 roku.
fot. archiwum
Komentarze