Profil zaufany to bezpłatna metoda potwierdzania Twojej tożsamości w systemach elektronicznej administracji. Działa on jak tradycyjny podpis i umożliwia składanie dokumentów i wniosków do urzędów przez internet. Dzięki niemu możesz m.in. zalogować się w usłudze Twój e-PIT by łatwiej i szybciej rozliczyć swoje zeznanie.
Standardowo profil zaufany założyć można na dwa sposoby:
- potwierdzając złożony wniosek on-line w systemie bankowości elektronicznej w jednym z 10 banków (lista dostępna jest na stronie pz.gov.pl),
- udając się do jednego z punktów potwierdzających. Jeśli chcesz potwierdzić profil osobiście w jednym z urzędów skarbowych – pamiętaj o zarezerwowaniu wizyty Usługa „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” została wprowadzona w urzędach skarbowych w ubiegłym roku.
Umówienie wizyty pozwala szybko i komfortowo załatwić sprawy w urzędzie skarbowym. Bez kolejek i z zachowaniem środków bezpieczeństwa. Możesz to zrobić telefonicznie – dzwoniąc bezpośrednio do urzędu, lub przez internet na stronie wizyta.podatki.gov.pl.
Dodatkowe ułatwienie – profil tymczasowy Dla tych, którzy nie mogą skorzystać z żadnej z tych opcji, dostępny jest również profil tymczasowy, aktywny przez 3 miesiące. Można go założyć bez wizyty w punkcie potwierdzającym. Zamiast tego, osoba zakładająca PZ spotka się z urzędnikiem on-line, a wszystkie formalności będzie mogła załatwić z domu. Dodatkowo, system umożliwia seniorom, którzy ukończyli 80 lat, skorzystanie ze specjalnej pomocy w procesie rejestracji.
Wniosek o profil tymczasowy możesz złożyć na mój.gov.pl. Więcej informacji o Profilu Zaufanym znajdziesz na stronie pz.gov.pl.
opr. Izba Administracji Skarbowej w Poznaniu
Komentarze