Obecną DK11 czekają konkretne zmiany. Już teraz ma ona częściowo ten sam przebieg co droga ekspresowa S11, która docelowo ma zastąpić krajową „jedenastkę”.
- W Wielkopolsce częściowo etap zmian już nastąpił, jednak wiele dalszych odcinków znajduje się jeszcze w fazie planów i projektów. S11 ujęta została w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (PBDK). Pozostałe ponad 270 km S11 od granicy województwa zachodniopomorskiego i wielkopolskiego do końca obwodnicy Kępna jest na etapie opracowań projektowych - czytamy na stronie GDDKiA w Poznaniu.
Kolejne wyzwanie to przyszła budowa drogi ekspresowej S10. Od 2018 roku trwa proces przygotowawczy.
- Zadaniem biur projektowych jest wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). W ubiegłym roku odbyły się spotkania informacyjne z mieszkańcami terenów, przez które przechodzą możliwe warianty przebiegu przyszłej S10. Ten rok i przyszły to czas na składanie wniosków o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Poznaniu po przeprowadzeniu postępowania administracyjnego ustali przebieg przyszłej drogi ekspresowej. Dopiero wtedy będzie można ogłosić przetargi na wyłonienie wykonawców inwestycji w trybie „Projektuj i buduj” - czytamy dalej.
Pracami studialnymi objęte są następujące odcinki drogi S11 i S10:
S11 Szczecinek - Piła
S11 Piła - Ujście
S11 Ujście - Oborniki
S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik
S11 Kórnik - Ostrów Wlkp.
S11 Ostrów Wlkp. - Kępno
S10 Piła - Wyrzysk
Komentarze