
- Największy wpływ na zmianę koncepcji miały oczywiście głosy mieszkańców. Konsultacje odbyły się w marcu ubiegłego roku. Po konsultacjach wpłynęło ponad 3200 ankiet. W związku z tym, że analizujemy każdą ankietę i wszystkie głosy są dla nas ważne, podjęliśmy takie decyzje, żeby wprowadzić korektę przebiegu tych wariantów 1a i 2 w celu ochrony terenów Papierni i Trojanki - mówi Marcin Kucharczak z poznańskiego oddziału GDDKiA.
Terenów - dodajmy - cennych pod względem naturalnym i wypoczynkowym. W pobliżu Papierni znajduje się wiele pomników przyrody. Jest tam także żerowisko orła oraz siedlisko żółwi błotnych. Od kilku lat mieszkańcy powiatu sprzeciwiają się powstaniu w tym miejscu ekspresówki. Ich protesty poskutkowały. GDDKiA wprowadziła korekty w przebiegu trasy.
Poprawka zostanie wprowadzona na odcinku od początku opracowania, aż do węzła „Chodzież”. Na tę chwilę trudno wskazać, która z opcji będzie realizowana.
Do końca 2020 roku urzędnicy wybiorą odpowiedni wariant. Obecnie opracowują studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe.
Komentarze