Watchdog: samorządy traktują media społecznościowe jak tablice ogłoszeń

Watchdog: samorządy traktują media społecznościowe jak tablice ogłoszeń
Urzędy samorządowe traktują media społecznościowe raczej jak tablice ogłoszeń niż miejsce dyskusji z mieszkańcami – wynika z badania Sieci Obywatelskiej Watchdog Polska.



Sieć Obywatelska Watchdog Polska przeanalizowała za pomocą serwisu sprawdzamyjakjest.pl odpowiedzi prawie 381 gmin z czterech województw (dolnośląskiego, kujawsko-pomorskiego, lubelskiego i lubuskiego) dotyczące wykorzystywania mediów społecznościowych takich jak Facebook i Twitter. Samorządy zapytano m.in. jakie media społecznościowe prowadzą, kto jest ich administratorem, czy fanpage’e mają regulamin i czy blokuje się na nich użytkowników.

Z badania wynika, że prowadzenie mediów społecznościowych - zwłaszcza fanpage’a na Facebooku, jest częstą praktyką w gminach. Takie medium ma 72 proc. (288) badanych urzędów. Znacznie rzadziej gminy mają profil na Twitterze - zaledwie 7 proc. (29) gmin. Część bądź deklaruje, że jest to profil połączony z FB, bądź jest zawieszony, 8 z 29 gmin prowadzących Twittera to większe miasta. W ich wypadku grupa odbiorców jest znacząca - np. w przypadku Gdyni to 14,7 tys. obserwujących, a profil Wrocławia śledzi 77 tys.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

Komentarze