
- W ostatnim czasie w Wałczu sprawca wykradł dane do konta na profilu społecznościowym jednej ze znajomych mieszkanki Wałcza, a następnie za pomocą popularnego komunikatora w wiadomości poprosił pokrzywdzoną o dokonanie dwóch przelewów na łączną kwotę 500 zł, za pomocą aplikacji „BLIK”. W taki sam sposób 500 złotych stracił kolejny mieszkaniec Wałcza, który udzielił pomocy finansowej swojemu rzekomemu koledze, który nie mógł dokonać płatności. Oszust wysłał na początku wiadomość, czy posiada aplikację „BLIK”, gdy ten potwierdził - poprosił o kod a także dane osobowe oraz numer konta bankowego. W podobny sposób została oszukana mieszkanka Wałcza, która podała kod „BLIK” swojej rzekomej siostrze, która w wysłanej wiadomości poinformowała, że ma problemy z uiszczeniem zapłaty bonu podarunkowego - czytamy na stronie wałeckiej policji.
O sposobie oszustów pisaliśmy tu.
Komentarze