Opłaty za śmieci

Opłaty za śmieci

Związek Międzygminny „Pilski Region Gospodarki Odpadami Komunalnymi” zakończył wysyłkę indywidualnych numerów rachunków bankowych, na które należy dokonywać opłat za gospodarowanie odpadami.

Właściciele nieruchomości, którzy nie otrzymali numeru konta, proszeni są o kontakt z Biurem Obsługi Klienta: osobisty, telefoniczny pod numerem telefonu 67 3442100 lub e-mailowy prgok@prgok.pl . Biuro Obsługi Klienta ZM PRGOK przy ul. Dąbrowskiego 8 w Pile (piętro III, pok. 308) czynne jest od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-16:00.

Jak płacić za odpady?


Podstawą do opłaty jest deklaracja złożona przez właściciela nieruchomości. Opłatę należy wnosić wyłącznie na indywidualny rachunek bankowy przydzielony przez Związek w wysokości określonej w deklaracji. Opłata za odpady traktowana jest jako podatek, dlatego też Związek nie wystawia żadnych faktur czy nakazów płatniczych. Opłat należy dokonywać za każdy miesiąc z dołu, czyli do 15 września za sierpień, do 15 października za wrzesień itd. Wpłat można dokonać jedynie bezgotówkowo za pośrednictwem przelewu bankowego, również elektronicznego lub przy pomocy przekazu pocztowego. W przypadku zmiany liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość lub też zmiany sposobu zbierania odpadów (z selektywnego na nieselektywny bądź odwrotnie) należy złożyć do Związku deklarację zmieniającą, łącznie z pismem uzasadniającym zmianę.

W przypadku uchylania się od płatności wszczęte zostanie postępowanie administracyjne zgodnie z ordynacją podatkową.

Autor: Agnieszka Matusiak, specjalista ds. gospodarki odpadami, informacji i edukacji ekologicznej.

Komentarze